Tylko do niedzieli 7 lutego można wziąć udział w konsultacjach społecznych dotyczących zmian na linii kolejowej 213 Reda – Hel. Wystarczy wypełnić ankietę online.
Konsultacje w temacie planowanych zmian na linii kolejowej 231 Reda – Hel w imieniu PKP S.A. prowadzi firma Multiconsult Polska sp. z o.o. To ona uruchomiła internetową ankietę dotyczącą projektowanych zmian.
Te dotyczyć będą szeroko rozumianych zmian – np. budowy nowych przystanków kolejowych. Wszystkie warianty Multiconsult Polska zebrała na stronie internetowej (zobaczysz je TUTAJ).
Aby wyrazić swój głos i pomóc – nam, pasażerom, ale też turystom oraz projektantom PKP, trzeba wejść na stronę ANKIETY i odpowiedzieć na pięć prostych pytań. Jej wypełnienie jest anonimowe (na końcu trzeba podać jedynie kod weryfikujący – znajduje się na stronie samej ankiety).
Jak wyjaśniają twórcy społecznych konsultacji:
Konsultacje są okazją do poznania Państwa opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych. Mogą Państwo również oddać swój głos w przygotowanej Ankiecie, odnoszącej się do poszczególnych elementów projektu.
Do oceny są cztery warianty, które znacząco róznią się od siebie:
Wariant nr 1 – ograniczonego zakresu:
Zakłada odnowienie istniejącej infrastruktury i likwidację punktowych i odcinkowych ograniczeń prędkości na linii kolejowej nr 213.
Wariant nr 2 – modernizacyjny:
W tej wersji m.in. nastąpi:
- elektryfikacja linii oraz budowa stacji (mijanek) Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Władysławowo Port, Chałupy oraz Hel Bór
- budowę nowych przystanków osobowych: Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód oraz Jastarnia Wschód.
Wariant nr 3 – modernizacyjny:
W tej wersji m.in. nastąpi:
- elektryfikacja oraz dobudowę drugiego toru między st. Mrzezino i Żelistrzewem a także Władysławowem i Władysławowem Port
- budowę stacji (mijanki) Reda Rekowo, Żelistrzewo, Swarzewo, Władysławowo Port, Chałupy i Hel Bór
- budowa nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód i Jastarnia
Wariant nr 4 – modernizacyjny:
W tej wersji m.in. nastąpi:
- elektryfikacja oraz dobudowa drugiego toru między Redą Ciechocino i Puckiem, Swarzewem i Władysławowem Port oraz Kuźnicą i Jastarnią Zachód
- budowa stacji Chałupy i Hel Bór oraz nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Władysławowo Południe, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód i Jastarnia Wschód.
Wariant nr 4a – modernizacyjny:
Czym różni się od wersji 4? Jest powiększony o wiadukty kolejowe w Pucku nad ul. Wejherowską oraz wiaduktu drogowego w Władysławowie w ciągu DW 213 (skrzyżowanie z LK213
W tej wersji m.in. nastąpi:
- elektryfikacja
- dobudowa drugiego toru między Redą Ciechocino i Puckiem, Swarzewem i Władysławowem Port oraz Kuźnicą i Jastarnią Zachód
- budowa stacji Chałupy i Hel Bór
- budowa nowych przystanków osobowych Reda Ciechocino, Smolno, Władysławowo Południe, Chałupy Kemping, Kuźnica Wschód i Jastarnia Wschód.
Fot. Marek Dykta