Dworzec PKP w Mrzezinie czeka olbrzymia metamorfoza: całkowicie nowy wygląd zyska m.in. jego elewacja. Zostanie wykończona szarymi, formowanymi ręcznie płytkami ceglanymi, a także zyska olbrzymie przeszklenia, które będą doświetlać znajdującą się we wnętrzu poczekalnię.
Budynek dworca w Mrzezinie zostanie rozbudowany o nową wiatę opartą o stalowe kolumny, która będzie przedłużeniem dachu obiektu od strony południowej. Zaprojektowano pod nią poczekalnię letnią oraz stojaki rowerowe. Na elewacji budynku znajdzie się nowy zegar, a także napisy przestrzenne z logotypem PKP S.A. i nazwą miejscowości (od strony torów) oraz napisem „dworzec kolejowy” od strony wsi. Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne.
We wnętrzu dworca zaprojektowano niewielką poczekalnię doświetloną przez dwie olbrzymie witryny okienne. Wnętrze zaprojektowano minimalistycznie i nowocześnie. Grafitową posadzkę gresową zestawiono z białymi ścianami i sufitem. We wnętrzu, poza ławkami, podróżni znajdą gabloty na rozkłady jazdy, elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów oraz zegar. W pobliżu poczekalni zlokalizowano również toaletę.
Zmieni się również otoczenie dworca w Mrzezinie. Będą nowe chodniki i nawierzchnia drogi dojazdowej.
W sąsiedztwie dworca zaprojektowano również 6 miejsc parkingowych. Poza tym pojawią się nowe elementy małej architektury oraz uporządkowana zostanie zieleń.
– Poprawa estetyki i przywrócenie obsługi pasażerów na dworcu w Mrzezinie to nie jedyne cele inwestycji – informują w PKP S.A. – Budynek stanie się również bardziej ekologiczny dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia, a także pomp ciepła. Poza tym na dachu dworca Mrzezino zostaną umieszczone panele fotowoltaiczne, które będą produkowały „zieloną energię”. W projekcie uwzględniono również montaż nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a także inteligentnych systemów zarządzania budynkiem. Ponadto dworzec będzie pozbawiony barier architektonicznych, i będzie przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami.
Koszt przebudowy dworca w Mrzezinie to 4,49 mln zł brutto. Termin zakończenia modernizacji to połowa przyszłego, 2025 r. Za przeprowadzenie robót budowlanych będzie odpowiadała firma 3JM Michał Bryłka, a prace ruszą lada dzień. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Opracowanie dokumentacji projektowych dla przebudowy zostało dofinansowane ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Więcej informacji o Polskich Kolejach Państwowych S.A. i Grupie PKP www.pkp.pl/pl/grupa-pkp